Träningsschema för "nystartare"....

Blivit ombedd att göra ett träningsschema för nybörjare alternativt dom som tränat förr men varit borta från det ett tag och behöver lite nystart i ideer på övningar. Det skulle gärna vara ett schema som täcker in hela kroppen.
 
Mitt BÄSTA tips är: Gå in för det, käka mer rätt om inte helt rätt, gör det till en vana, kämpa så mycket du orkar varje gång, försök att ta högre vikter varje gång det börjar kännas bekvämt och bra, utmana dig själv, tävla mot ditt senaste bästa träningspass. Leta inte genvägar, dom leder ingenstans, du MÅSTE vaa beredd på att göra JOBBET om du nu vill ha synliga och starka resultat! Enkelt! 
 
 
Här är ett schema som jag använde mig av i alla fall som gav mig snabba & bra resultat:
 
 
Man börjar med tyngre vikter, flera set men färre reps och fortsätter sen med lägre vikt, färre sets men högre reps. Gav mig mycket bra pump i musklerna att göra så ihop med att jag såg till att käka mer rätt. Körde denna variant i ca 5 månader och mycket att det synliga resultatet på mig kom fram då.
 
Lite förklaringar på vissa övningar som jag inte hittat vad dom heter så har egna beskrivningar :):
 
Triceps från pannan: ta en stång, lägg dig ner på en bänk på rygg, upp med armar & stång rakt upp, böj från armbågen ner stången till pannan och upp igen.
 
Ligg baksida axlar bänk: ställ bänken i lutande vinkel, sätt dig bak och fram på den och lägg din framsida "flat down" på bänken, greppa hantlar och lyft uppåt och bakåt.
 
Liggande triceps: ta en hantel, lägg dig på rygg på en bänk, upp med armen och hanteln rakt upp, böj från armbågen in mot bröstkorgen och upp igen.
 
Jag kör inga specifika bröstövningar då jag får det på köpet till den grad att det räcker för mig med dom andra helt enkelt. Men det går såklart att lägga till om man vill.
 
Det är mitt bästa tips/schema för att få resultat. Det man dock inte får glömma är ju att du måste ÄNDÅ göra jobbet, det finns inga genvägar, även om ALLA letar såna ;).
 
P.S. Hjälp till att Sänka näthatarna! Startat en grupp där vi hjälps åt att slå tillbaka mot näthatarna! Kika gärna in och gå gärna med på fb: Sänk näthatarna, hjälp varandra . D.S
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Ska köra lite av din träning. Vill mest fixa till magen o kondition/uthållighet :) /Morteza

Svar: Kör hårt, Morteza! :)
BadassJass

Kommentera här: