Back-attack, cardion bort helt & min andra photoshoot done...

Grym helg trots skitvädret, fiii faaaaan va jag hatar den här gråare & gråare årstiden, känns varje år som 11 månaders av zombie-apocalyps-vinter. Alla blir allt gråare, det blir alltmer folktomt & dom få man möter går som i zombiedvala. Yaaay, 11 månader av detta framför oss brrrrr…

Tur man har gymmet i alla fall, där man svettas & håller värmen trots lättklädd :D!!! Så i helgen hann jag med bra axel/arm-pass i lördags samt brutalt ben/rumpa-pass igår söndag. Har helt tagit bort uppvärmning på löpband iom jag har svårt att få ihop tillräckligt med kalorier, så värmer upp med lätta vikter i dom övningar jag ska göra istället. 

Idag blev det back-attack samt vader och lite annat sånt "slatt":

  • Uppvärmning, rygg pulldown brett, 2x9,5kg 2x20
  • Rygg pulldown brett 2x13kg 5x12
  • Rygg pulldown ihop2x13kg 5x12
  • Vadpress 55kg 5x12
  • Leg extensions 25kg 5x12
  • Fällkniven 4x15
  • Sittande rodd (ej kabel) 2x25kg 5x12
  • Axelpress maskin 10kg 4x7 (testade om den maskinen funkade för att kunna lägga till en ny övning
 
Ben/rumpa-passet igår:
  • Utfall 2x14kg 5x12
  • Single leg deadlift med kettlebell 12kg 5x12
  • Benböj 20kg 5x12
  • Raka marklyft 20kg 5x12
  • Höftlyft på bänk 20kg 5x12
  • Fällkniven på bänk 4x15
Har träningsvärk in the butt idag i alla fall ;)!!
 
 
I lördags mitt favvopass, axlar/armar:
  • Militärpress 20kg 5x12
  • Liggande triceps med hantlar 8kg 5x12
  • Hantellyft sidan 7kg 5x12
  • Baksida axlar liggande på lutande bänk 4kg 5x12
  • Rodd 2x13kg 5x12
  • Fällkniven på bänk 4x15
 
För övrigt så var det en kul helg med mycket olika saker, först i fredags med dottern & söner med flickvänner samt en del annan släkt på O'learys där vi firade dotterns 13-årsdag med middag, biljard & basket mm.
 
Och sen min andra photoshoot done! Något helt annat än förra gången, då fotografen var ute efter konstnärliga och i första hand svart/vita bilder även om vi tog några i färg också. Denna gång inomhus men jag frös ändå iom nakenfis mestadels av tiden hahaha. Fokus va i alla fall på tatueringarna, bilder kommer så småningom, sett några & det såg lovande ut :).
 
Avslutar med en bild på hur man använder "under ugnen lådan" på bästa sätt hahahha... Förvaring för proteinbars & Bcaa!
 

P.S. Hjälp till att Sänka näthatarna! Startat en grupp där vi hjälps åt att slå tillbaka mot näthatarna! Kika gärna in och gå gärna med på fb: Sänk näthatarna, hjälp varandra . D.S 


Kommentera här: