Fotosession nr 3, retuschering & saker jag byggt...

Tredje fotosessionen nu avklarad ihop med Zeta Anna Johansson som fotade mig och jag henne och min allra första egna retuschering också. Jag funkar så att blir jag intresserad av nåt/vill göra nåt så MÅSTE jag göra ALLT runt det och lär mig direkt allt jag kan runt det. Noll eller hundra på allt helt enkel. Så nästa steg nu är att köpa en systemkamera tror jag hahahha.
 
Några exempel på vad man kan göra med retuschering i alla fall, detta är dock min ALLRA första retuschering nånsin plus att jag personligen inte tycker man ska göra nån för "plastig" på bild.Men nu är det bilder på mig och det var kul att leka med och se hur långt man kan gå.
 
Första bilden är "nästan originalbilden" har korrigerat kjolen redan på första iom den inte täckte nog i originalbilden :) samt att jag tog bort blixten i fönstret bakom. Men det som jag sen gjorde var utslätning av ansikte och hals som synes.
 
Här har jag retusherat bort dubbelhakan & mina röda ögon min samt tagit bort dom ljusa gluggarna ovanför och vid huvudet som ni ser iom jag tyckte dom "störde" helhetsbilden.
 
Här har jag slätat ut ansikte och hals och tagit bort allt det glansiga (eftersom jag inte sminkar mig alls så blir det glansigt när man tar bilder med blixt) samt att jag störde mig på västen som hängde ut för mycket och tog bort en del av den.
 
En sista bild jag inte kan visa förebilden på dock iom jag råkade spara över den helt enkelt men har i alla fall gjort shortsen större för vart liiiiiite väl avslöjande innan hahahaha. Har också slätat ut lite i ansiktet då det var glansigt också innan.
 
Så från noll retuschering innan till denna första gång, tycker själv att jag greppat själva principen med retuschering men har ändå en del kvar att lära vad gäller själva programmet somjag laddade ner testlicens av helt enkelt. Finns MASSOR i det man kan göra så lite mer att lära sig i så fall men ändå en bit på väg redan :). Kul i alla fall att fnula med och tog inte så jättelång tid heller faktiskt.
 
Men detta drivet är det som gjort att jag ALLTID lärt mig göra ALLT själv.Därför jag gick från att aldrig byggt nåt till att bygga trappor, växla av bärande väggar, lägga golv, gjuta betonggolv och bygga egna vedbodar mm i huset tidigare. Samma med lägenheten nu också, byggde om hela, flyttade köket helt från ett rum till ett annat osv. Har DRIVET helt enkelt, är en sk jävulskt energisk doer helt enkelt. 
 
Lite bilder på trappan och vedboden & betonggolvet jag byggt/gjutit i gamla huset:
 
Lite saker jag rivit/renoverat/byggt/kaklat i nuvarande lägenheten, översta 3 bilderna är gamla köket jag rev ut och satte upp en trävägg och byggde om till rum åt dottern min, högss upp & längst till höger är köksdelen jag ordnade i ett tomt hörn av v-rummet, nedre bilderna är min säng jag byggt ihop med massa förvaring under:
 
En doer helt enkelt, that's meeee! 
 
Skön söndag alla! Själv har jag bland annat systemkamera-inköp och träning som ALLTID på schemat!
 
SÅ FULL FART FRAMÅT, rätt in i kaklet, det ska faaan kännas att man lever annars fåre vara!! :)
 
P.S. Hjälp till att Sänka näthatarna! Startat en grupp där vi hjälps åt att slå tillbaka mot näthatarna! Kika gärna in och gå gärna med på fb: Sänk näthatarna, hjälp varandra . D.S 

Kommentarer:

1 Susanna Maria J:

Så fina bilder! Älskar ditt hår!! :D

Svar: Tack tjejen :), hade tur med generna eller nåt med håret för behandlar det inte väl men det är snällt tillbaka ändå ;)!
BadassJass

Kommentera här: