Detta jävla vrålande, sumo-marklyft & massa andra övningar jag lagt mig till med...

Efter ca 3-4 veckor med en hel del mer mat än vanligt och lite kompletteringar i övningar men också att jag känner rätt energi när jag tränar ihop med mitt snyggo Robin <3.
 
Utan att vråla och skrika på varandra om det, ni vet såna som står och vrålar "KOM IGEN DÅ!!!" medan man håller på och DÖÖÖR redan under vikterna jisses asså såna får en hantel i nyllet av mig i alla fall :P,så har vi i alla fall den effekten på varandra att vi pushar varann att jobba hårdare och tyngre när vi kör. Jag är hyfsat svår så, gillar att träna själv, hatar att vänta eller känna mig stressad mellan seten när man kör med andra och sen är det då det där jävla vrålandet som gör att jag börjar slåss men vi funkar klockrent där precis som i övriga livet faktiskt :)
 
 
Selfie i gymspeglarna ingår när man börjar bygga sin kropp, gäller att ta många bilder för att kunna se skillnaden mellan månaderna och om man gainat nåt, förutom det goa faktumet att man föder det enorma narcissistiska jaget ;)
 

Här kommer lite bilder och beskrivningar på några av nya övningar jag lagt till och gillar, såna jag behåller nånstans i träningsschemat:
 

 
Sumo-marklyft, tar jääävulskt mycket på röven och baksida lår på mig. Körde 10 set med 12 reps i sist och jäääävlar vad det känns idag med kan jag säga!
 
 
Axelpress i smithen på bänk, har kört militärpress med stång och även med hantlar men denna tar mycket mer ENDAST på axlarna för mig, jag får grymt pump i mittersta axelpartiet med denna. En klar favvo! Kör tunga 5 set 8 reps och liiiite lättare efter 5 set 15 reps. 
 
 
Tricepsövning som jag upplever som tar bäst på just triceps på mig i alla fall. Sitter på bänk för får annars lätt ont i ryggen av denna av nån anledning. Kör 5 set 10 reps, just nu med 10-12 kilos hantel.
 
 
Latsdrag i maskin istället för kabel ger mig liiiiite bättre kontakt med rätt muskel,
men ska växla mellan dom.
 
 
Lite annat smått och gott jag tänkt behålla i schemat: hammercurls, triceps pushdown-ish (inte faan vet jag vad den heter :)) & brutalbänken som jag återigen börjat med efter ett halvårs bara fällkniven, den kompletterar bra.
 
 
Rodd med stång, lite bredare grepp helt enkelt och utfall i smithen.
 

Har några fler övningar jag testat mig på i ca 3-4 veckor nu men inga bilder på dom i skrivandets nu, men det kommer så småningom. 
 
Kan säga att jag tycker mig se en breddning på axlarna redan, mer markering på vissa muskler och även att rumpa och lår kommer mer och mer. Så tror det ger effekt allt detta envisa slit dag ut och dag in på gymmet. Ska köra såhär med maten och träningen till ca mitten av februari sen lägga om lite på maten så jag inte bara rasar i kalorier så fort våren kommer i april, för så gör jag rent automatiskt. Blir inge sugen på mat då utan vill helst bara äta grönsaker, frukt och glass. Men ska försöka vänja mig vid ett högre kalori-intag och hålla det men ändå inte lika högt som i dagsläget för att slippa tappa muskler då det är vad som händer om man ligger för lågt helt enkelt. Maten gör helt klart skillnad, inget snack om det. MEN ENDAST ihop med hård och enveten träning. 
 
Å det var allt för idag för den här tanten som för bara två år sedan levde på att äta endast dålig men go mat typ choklad, glass,chilli cheese och pommes typ och vara en TOTAL träningsvägrare :).... Kör hårt alla oavsett what ya into!
 
P.S. Hjälp till att Sänka näthatarna! Startat en grupp där vi hjälps åt att slå tillbaka mot näthatarna! Kika gärna in och gå gärna med på fb: Sänk näthatarna, hjälp varandra . D.S 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: