Den nationalistiska andan i Sverige...

Angående SD & dom 10% av befolkningen som vill ha dom som styrande organ i Sverige:

Jag får kalla kårar över att se hur folk viftar bort det faktum att rasism, nationalism osv började på EXAKT samma sätt som vi hör idag, ett "vi & dom" synsätt & "vi måste värna vårt eget" & frånta "dom andra" rättigheter, på 1930-talet. Min mormor återberättade för mig att hon & hennes föräldrar i dåvarande Jugoslavien upplevde Hitler som en kraftkarl som verkade vilja leda tyskarna ur krisen & värna tyskarna & såg honom inte som nån farlig man direkt. 

7 år senare mördades min mormors båda föräldrar av nazisterna & hon lämnades för död i en massgrav under andra döda. 
 Jag, min mormor i mitten och min storasyster till höger.

Äre ingen som läst nån historia alls?!? Hur många trodde 1939 att det 6 år senare skulle visa sig att ett världskrig & folkmord under brutalt grymma former var resultatet av dom fina paraderna & vackra talen om ett stolt Tyskland som värnar sitt eget folk?!? 

Människan lär sig aldrig...

När jag tänker på hur snabbt livet helt vände för min mormor & hur dom inte för sitt liv kunde tänka sig en sådan utveckling bara månaderna innan så är det ju inte så att man inte börjar fundera på om det är dags att dra innan det sprider sig till den grad att det är jag & mina barn som ligger där underst i graven pga fel etnicitet i ett "stolt & tryggt Sverige".

Den enda -ism jag personligen nånsin tänker driva & propagera för är HUMANISM. 

Alla andra -ismer, såsom islamism, rasism, nationalism, nazism, kommunism, katolisism osv som år efter år visat att dom sätter ideologier/religioner/gränsdragningar FÖRE människor är för mig glasklart det största hotet mot oss ALLA människor. Alla dessa -ismer begår & har begått grova brott mot människor!! Som kvinna, vit men inte "tillräckligt" vit, mörk men inte "tillräckligt" mörk, född i ett land där jag kallas för invandrare, har rötter från ett annat land där jag kallas för svensk osv så tro mig, har identifierat ALLA mina "ism-fiender"!!!

Och så länge som dessa otroligt negativa & våldsbenägna -ismer får oss, som egentligen inte är rasister/kommunister/islamister men missnöjda med det ena eller det andra, att "slåss" mot varandra & därmed skapa större motsättningar oss emellan, under den tiden vinner dessa -ismer mark bakom våra ryggar. Och plötsligt som sagt ligger nån där i en massgrav med dom andra döda över sig...

Vänligen men bestämt, snälla vakna & tänk ett varv till!

Kommentera här: