Så vad har funkat och funkar för mig vad gäller kosten...

Tränade alltså hyfsat hårt/tungt ändå men sämre första året. Sämre för jag kände mig tryggare i Smith:en och övriga maskinerna så föredrog det då mot fria vikter. Självklart kunde jag inte heller lyfta lika tungt då iom mer otränad än idag. Men det faktum att jag inte fick i mig nån protein nästan alls eller nån annan bra form av näring var absolut ändå största boven.
 
Det är sant helt enkelt att kroppen inte klarar av att bygga muskler på tomma kalorier & socker, den behöver proteiner, kolhydrater osv.
 
Så vi tar kosten först, detta är en exempeldag på vad jag äter och hur mycket a vad jag får i mig:
(Speisequark Magerstufe är kvarg)
 
Denna dag tex, jag använder FitnessPal-appen för att logga allt, fick jag i mig 1652 kalorier och 127 gram protein. Det är dock inte tillräckligt riktigt, jag kämpar lite för att komma upp i rätt mängd kalorier framförallt. 
 
Detta för att jag personligen inte är speciellt förtjust i mat och för att jag avskyr att vara proppmätt samt verkar ha hyfsat liten magsäck. Det i kombination med att jag nu är mer muskulös, vilket behöver mer kalorier osv, samt att jag försöker äta "clean", alltså jagar nyttiga proteiner osv. Då blir det automatiskt svårt att komma upp i några större kaloriemängder. Har inte riktigt hittat balansen, för går ner liiiite fortfarande i vikt, men närmar mig.
 
Jag älskar dock Body Science proteinbars Coconut/Chocolat som jag dels ALLTID äter direkt efter ett gympass men också försöker kompensera upp kalorieintaget med. Dom men även jordnötter tex, lätta & relativ bra att äta på kvällen när man ser att man har för lite kalorier.
 
Förutom det så dricker jag amino BCAA, håller mig till dom amino jag hittat med höga halter amino och därmed mindre andra tillsatser. 
 
 
Allmax Aminocore har 90% amino (inklippt till vänster) & Body science BCAA xx har 97%. Tycker att alla dessa funkar att dricka, smakar saft om man bara har tillräckligt kallt vatten. Coconut/Chocolate proteinbarsen är min nya choklad helt enkelt, asgoa!
 
 
 

Kommentera här: