Cardio på julgalan, nytt PB & vi ser alla aslöjliga ut i vissa övningar så fokusera på rätt person ffs...

Blev för en gångs skull lite cardio i helgen iom jag lekte studsboll till Rydell & Quick tror jag dom hette på Julgalan i Globen, dom körde covers på allt från Joan Jetts I love rock n roll till Run to the hills med Iron Maiden och däremellan lite Enter Sandman med Metallica och massa annat gött ;). Fick dra av mig ärmarna på klänningen så jag kunde vifta med armarna på allvar, hatar ju att inte ha rörelsefrihet asssååå!! Detta resulterade i att jag vid nåt tillfälle insåg att jag hoppat ner klänningen lite väl långt hahahha så ooops och så upp med den över "kullarna" igen bara och skratta åt det hela och studsa vidare :D!
 
Klänningen satt som en smäck, mestadels av tiden i alla fall ;)... Har jag kul så har jag, då ska faaan inte kläderna vara i vägen för mig inte.... Sture, pal & kollega, hjälpte till med Rock n Rollan!
 
Slog mitt gamla PB i liggande legpressen på 180 kg i fredags då jag körde upp till 200 kg, baaam! Bara sådär, hade inte direkt nån plan på det, fick mensen samma dag, lång arbetsvecka, var rätt slut tom för att vara mig, orkade knappt nåt kändes det som. Testade dock en PWO som jag fått som prov från fitnessfestivalen och ihop med rätt sällskap så blev känslan "ääähhh wtf, nu kör jag upp till 200 kg! fuck it...".
 
Såhär blev det i alla fall:
75 kg 2x20 (uppvärmning)
100 kg 2x12
120 kg 1x12
140 kg 1x10
160 kg 1x8
180 kg 1x8
190 kg 1x7
200 kg 2x6
 
 
200 kg! Nytt PB nu i fredags!
 
Jag räknar bara vikterna jag lägger på, var dock en pal som påpekade där att "startvikten" på legpressen är 47 kg också, men jag fortsätter räkna bara vikterna jag lägger på, tror det är så dom flesta räknar ändå. Så spelar ingen större roll att man är en liten skit på 163 cm och 53 kg utan energi, bara man bestämt sig för att köööööra. 
 
 
 
Från samma legday som PB:n gjordes, efter legpressen var det dags för utfall i smithen, raka mark, benböj, bencurl mm!
 

Annat jag ändrat om är att jag kör ALLT med hantlar istället för stång som går, tex gått från stående militärpress med stång till sittande hantelpress och lite högre vikter. Gör susen att ändra om liiiite hela tiden för man jobbar med lite andra muskler beroende på om stång eller hantlar tex.
 
 
 
Ska bli lite skoj att se hur mycket jag lyckas bygga mer i massa till våren, fokus är ju på att bredda axlarna och röv, inte bredda röven dock, har bredden så det räcker reda :), utan mer put typ. En normalsnubbe ska ju klara av att bygga ca 4 kg muskler per år, så med tanke på att jag är en liten jävla juggetant med för mycket temperament och energi som VÄGRAR allt som har med "lagom" att göra så kommer jag säkert ha byggt minst det dubbla till våren :P.
 
Kör alltid rygg dag fem i schemat, kan ju inte bara biffa axlarna utan ryggen måste hänga med också!
 
 
Så köttar vidare och just det! Den PWO som jag testat och som funkar på mig i alla fall som jag märkt är: 
Shatter SX7, Muscletechs märke! Den går även att dricka tycker jag. Provat en som hette Napalm också och den går faaan inte att få ner, den smakar flodhäströv uuurrrkkk. Men Shatter funkar fint för dom som är som jag lite mer kräsmagade och inte orkar tvinga i sig asäckliga grejjer :).
 
 
Jag i motljuset på gymmet! Vet att det är no-no att ta bild underifrån såhär enligt alla "selfie-foto-tips" men just dääääärför måste jag ;)
 

Ikväll blir det mera rygg, vader mm för mig. Men nu senaste avsnittet av SOA! Kötta på i gymmen folks och glöm inte att fokusera på DITT!! Upplever det som att det finns vissa som verkar fokusera mer på andra än sig själva vilket jag tycker är dumt att göra på gymmet då vi alla ser jävligt mer eller mindre fåniga ut i vissa övningar, faaaaktiskt :D! Fokus!!!
 
P.S. Hjälp till att Sänka näthatarna! Startat en grupp där vi hjälps åt att slå tillbaka mot näthatarna! Kika gärna in och gå gärna med på fb: Sänk näthatarna, hjälp varandra . D.S 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 G I N A ~:

snygg klänning! :D

Svar: Tack Gina!
BadassJass

2 Rydell & Quick:

Bra rockat!!!

Svar: Tack detsamma :)
BadassJass

Kommentera här: