Supertalanger, Batman & you will not get out alive...

Tänkte först skriva om några av diskussionerna/debatterna från senaste veckan, där man på allvar får sitta och käfta emot folk som försvarar allt från att lära ut sexuella trakasserier på ”mans-kurser” till att idioter anser det vara feminismens fel att män begår fler våldsbrott och att det är asylsökandes fel att välfärden nedmonterats senaste åren och inte högerpolitiken vi själva röstat fram… Man slutar aldrig häpnas över folk… Självinsikt är inte nån sån där grej som är inne just nu märker jag…

Men pallar inte sprida mer neggo än nödvändigt, varför sprida det vidare till folk i onödan när detta är återkommande diskussioner heeeeeela tiden ändå, så väljer att skriva om mina supertalanger/överlevnadsstrategier istället, much more fun when it is about ME, ME, ME! Här är några av dom supertalanger jag har:

  • Jag har alltid rätt förr eller senare, även när det verkar som att jag kanske kan ha fel till en början så får jag ändå rätt till slut. Alltid. Spelar ingen roll om det handlar om världsekonomin eller vem som är världsetta i tennis för närvarande. Alltid rätt till slut ändå. Å med det sagt så borde ju alla normalbegåvade fatta att det är helt idiotiskt att snacka emot mig... 
 
Jag i somras!
 
 
  • Jag kan verkligen i diskussioner på nätet hålla en saklig faktamässig argumentation trots att jag HELST av allt vill SKALLA OCH RULLA IN IDIOTEN SOM TYCKER ANNORLUNDA I GUNNEBO-STÄNGSEL OCH SÄNKA ARSLET  I NYBROVIKEN… Faktiskt…

 

  • Jag kan VERKLIGEN i diskussioner face to face BÅDE hålla en mindre hyfsat saklig diskussion samtidigt som jag FULLSTÄNDIGT KOKAR INOMBORDS… Tror att ögonen flammar upp eller så pyser det ur öronen eller nåt på mig för ytterst få ändå som fortsätter bråka mot mig i dessa lägen. Den energiåtgången som går åt att hålla mig på mattan i dessa fall är som Tjernobyl och Barsebäck ihop asså… Ni anar inte… 

 

  • En mycket användbar supertalang jag har är att jag HETSAR UPP MIG NÅT ENORMT OCH DIREKT för att tugga på det, spotta ut det och sen gå vidare som om inget hänt. Inget fastnar riktigt på mig. Trots nästintill VULKANUTBROTT nyss så kan jag bestämma att spotta ut det och moonwalka ut på dansgolvet och ha skitkul 45 sekunder efter ett smärre världskrig. Det bara rinner av mig.

 

 
Tagen idag, funderar på nästa tattooo, har viss abstinens!
  • Men min näst bästa och värdefullaste supertalang är att jag är ett jääääävligt glatt litet troll. Never a dull moment. Lika nära till ASARG som till ASGLAD. Men föredrar ASGLAD. Även om svårt i denna upp och nervända värld med lika många orättvisor som människor. Med tanke på det, så är det trots allt en av mina allra STARKASTE supertalanger. 

 

 
Mmm längtar en hel del tillbaka till sommarn just nu....
Tänk att bara få sola istället för hacka tänder så fort man går ut genom ytterdörren...
  • Min enligt mig värdefullaste supertalang är dock att jag ALDRIG sparkar neråt. Jag ger mig ALDRIG på svagare. Tvärtom. Jag försvarar ALLTID svagare. Ser ibland att folk tror att jag ska hoppa på skitsnackartåget och att dom blir lite ställda att jag INTE gör det utan käftar emot och påtalar att det är dom själva som har problem, jag är INTE typen som står och håller käft för att det inte ska bli tjafs/scen/bråk, tvärtom. Det var rätt mycket sånt i plugget med när jag var mycket yngre. Mobbarna trodde att när dom väl "gav" mig en öppning in i deras lilla krets att jag skulle hålla med dom medan dom gav sig på andra, men nope… Jag funkar INTE så alls. It kinda backfired on their asses…
Jag har inte många såna där livsråd eller andra visdomsord, trots min höga ålder och rätt höga erfarenhet av ALLT, mer än ett: ALWAYS be yourself, unless you can be Batman, in that case ALWAYS be Batman... Hahahha näää eller joo men har väl två i så fall, det andra jag följer slaviskt själv är: jag har ett endaste liv, lever det hur faaan jag vill så länge jag INTE medvetet skadar nån annan, lär ju inte komma levande ur detta livet ändå :D
 
Snart dags att dra i sig en till test-pwo och dra och lyfta massa skrot! Have a nice one folks and aliens alike!
 
P.S. Hjälp till att Sänka näthatarna! Startat en grupp där vi hjälps åt att slå tillbaka mot näthatarna! Kika gärna in och gå gärna med på fb: Sänk näthatarna, hjälp varandra . D.S 
 

Kommentera här: