Kriga på, rodeo på gymmet & första fitness-tävlingarna live...

Har inte skrivit på ett tag här, inte för jag inte har en massa åsikter, tvärtom, har en jäääävla massa sådana! Sparat undan flera inlägg jag skrivit men inte publicerat. Än. Det är mörkt, kallt, blåsigt och jävligt ändå därute, så ville inte spä på det just nu. Så sparar dom till senare! Finns inga krafter som lyckas få mig att hålla käften i längden ändå... Men känner själv att jag vill ha min vardag lite gladare just nu, den man ser på sociala medier och runtom är deprimerande nog ändå fiiiiii faaan... Så man får helt enkelt kriga på och fokusera på det roliga för stunden!
 
 
Jag & min badrums-döskalle, strike a pose, vogue!
 
I alla fall, tränat på som den dåre jag är. Har dock haft känningar i knäna så fick avvakta med att öka pb:n osv. Men kör på med mitt femdagars-schema och ändrar lite på repsen, seten och vikterna VARJE gång. Det gör susen för pumpen och träningsvärken att ändra så varje gång. Man känner av att man tränat HELA tiden kan jag säga. Så äre den ni är ute efter så kan jag varmt rekommendera att ändra på NÅT varje gång bara.
 
Såhär ser mitt 5-dagars rullande schema ut just nu:
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Så har två rump/ben-dagar, två axlar/armar-dagar och en rygg/vad/framsida lår-dag. Magen kör jag ändå tre gånger i veckan ihop med nåt av det andra.

Maten är som vanligt lika viktig, hände inte ett jota innan jag tvingade upp mitt kalorintag till runt i alla fall 1700-1900 kcal/dag, vilket jag numera har svårt att få i mig då jag jagar proteinkällor och har antagligen världens minsta magsäck ihop med att jag HATAR känslan av att vara proppmätt! Men mar får KRIGA där med bara, svårare är det inte!

 
Min baksida helt enkelt

Det är lite ups and downs på gymmet annars, ibland hamnar man i motdiskussioner. Jag klarar ju som sagt inte av när folk stör sig på andra och börjar snacka om dom bakom ryggen riktigt utan säger emot, ser att det ofta förbryllar folk, tydligen är det vanligaste att folk håller med så lite tryckt stämning kan det bli när jag då ALLTID gafflar emot. Men så är jag, take it or leave it. I just don't do that shit.

Mestadels är det dock skitskön stämning, mycket driva och skämta, bråka o kivas, hjälpas åt, passa åt varann osv. Var ju en komisk grej häromdagen med en kille som ville göra armhävningar och bara typ ryter till att "hoppa upp och sätt dig på min rygg" vilket jag gör hahahhahaha, såg ut som en unge på en sån där rodeohäst eller dylikt vid ett köpcenter som man langar in en tia i och så sätter den fart och gunger hit och dit. Jag insåg att dels vart det för tungt för han och dels så var jag tvungen att ändra taktik om jag skulle kunna hålla mig ifrån att kissa på mig av garv hahahhaa. Så ställde mig upp och lutade mig istället med händerna och tryckte. Inte lika kul alls för vare sig dom som kollade eller mig men mer effektivt för armhävaren :) 

 
Hur jag hade sett ut som synkroniserad simmerska på 50-60-talet med badmössa!

Idag drar jag neråt Göteborg, ska dra på Fitnessfestivalen och se Luciapokal-tävlingarna. Mina första fitness- & bodybuildingtävlingar jag ser live faktiskt! Blir nog en skojsig helg! Och ses vi inte där så önskar jag er en lika skojsig helg nånannanstans!

P.S. Hjälp till att Sänka näthatarna! Startat en grupp där vi hjälps åt att slå tillbaka mot näthatarna! Kika gärna in och gå gärna med på fb: Sänk näthatarna, hjälp varandra . D.S 

 

Kommentera här: