Mitt serbiska jag & varför jag jagat en snubbe mellan bilarna på Nynäsvägen...

Född & uppvuxen i Sverige, mamma serb & pappa sloven. Älskade min pappa, mamma & jag går inte ihop alls, bråkar ALLTID inom max 20 sek. Den korta tid jag faktiskt levde i dåvarande Jugoslavien mellan jag var 9-12 år gammal var en total katastrofal period som avslutades med att jag hamnade på ett serbiskt ungdomsfängelse from hell innan jag fick åka hem till Sverige igen!

Borde alltså hata allt som har med Serbien att göra meeeeen likförbannat om du frågar mig varifrån jag är så svarar jag inte Sverige eller Slovenien, svarar Serbien. Folk har ofta svårt att förstå detta, speciellt med tanke på ryktet Serbien har efter balkankrigen där vi blev the bad guys for sure. Ska en gång för alla att förklara.

Bild från i somras, stonefacejugge...
 

Det stämmer absolut, vi var också bad guys i mångt och mycket, inget snack. MEN det finns saker vi INTE gjorde! Vi ville INTE splittra Jugoslavien, försökte hålla ihop det med våld, medan andra med våld drog sig loss och när dom andra sen inte bemästrade situationen dom var med i högsta grad och hetsade fram så sprang man och gnydde om hjälp från husse i väst.

Vi sprang inte och gnydde till husse för fördelar, utan tog straffet. Vi sprang inte och gömde oss när husse bombade utan stod på broarna och pekade finger mot husse.  

Ni kan tycka vad ni vill om detta, men för mig är detta essensen av vem jag ÄR. Det är DÄR största delen av min personlighet sitter, jag KAN INTE krypa, spela offer eller slicka röv för att få fördelar LIKA LITE som jag kan strunta i att lägga mig i när flera tex går på en ensam jävel på t-banan. Jag ställer till med scener deluxe då, utan att blinka, och är beredd att slå och bli slagen för det.

Eller när en snubbe prejjar mig och min dotter av Nynäsvägen med bilen och sliter upp dörren och skriker och hotar, det slutar ändå med att jag fem sekunder senare jagar en 1,9 meters rakad gaddad snubbe på Nynäsvägen i rusningstrafik som kutar tillbaka till bilen och låser in sig och smiter så fort han kan.

Eller när jag som en pitbull attackerar allt SD står för om och om igen, sorry, kommer aldrig slicka den röven för fördelar som vissa andra invandrare gör. Jag är inte i ”söker-en-husse-att -lyda”-branschen alls.

Även om vi sen tycker väldigt olika och är olika sinsemellan så är detta kärnan i vårt folks sammanhållning oavsett var i världen i bor, och det är också därför vi överlevt så mycket krig och ockupationer och fortfarande lever kvar på Balkan. Detta är kärnan i min person också, när jag älskar ÄLSKAR JAG när jag hatar HATAR JAG när jag lever LEVER JAG när jag skrattar SKRATTAR JAG och vare sig KAN eller VILL byta ut det MOT NÅT annat!

Säger inte åt andra att det är rätt för nån annan men för mig är detta enda sättet jag är. Jag gnäller inte när jag ställt till det utan står mitt kast, MEN jag är inte dum och sväljer allt som försöker tvångsmatas mig heller bara för att passa nån annans historiebok och syn på sig själva som världens hjältar på sina vita hästar. Tvärtom, slår mer än gärna ner dig från dina höga hästar. Välkommen till verkligheten, den som INTE ÄR som en saga: svart/vit, ond/god osv utan en blandning av BÅDA! Det är där jag lever i alla fall!

 

Och inte är jag pryd av mig heller, hittade lite bilder jag inte langat upp tidigare nånstans från i somras och självklart kan inte internet överleva utan dom!
 
P.S. Hjälp till att Sänka näthatarna! Startat en grupp där vi hjälps åt att slå tillbaka mot näthatarna! Kika gärna in och gå gärna med på fb: Sänk näthatarna, hjälp varandra . D.S 

Kommentarer:

1 Anonym:

Jätte stark att skriva så !!! Du är kvinna med personlighet ..Stor respekt från mig till dig !!! L

Svar: Starkt och starkt, är mer bara ärlig :)! Tack så mycket för vänliga orden!
BadassJass

2 Amina:

Vilket skönt inlägg:) Fler som du tack. Du äger!

Svar: Tack så hemskt mycket Amina :)!
BadassJass

Kommentera här: