Zombie-apocalypsen, it takes a fool to remain sane & babes!

Då var det dags igen då, varje år vid den här tiden i Sverige så sker DET!!! VARJE ÅR!! VARENDA ÅÅÅÅR.... Människorna blir allt färre på gatorna och allt gråare i ansiktet, tomma blickar och håglösa miner, stripigt hår och krampaktig gång, inga glada tillrop eller skratt bara tysta grymtanden, suckande, frysljud typ brr eller bara tystnad… Zombie-vinter-apocalypsen är återigen över oss…

Å i min skalle dyker alltid refrängen ”it takes a fool to remain sane” upp när jag ser dessa scener på våra gator... Rotade i skallen för att försöka hitta nåt positivt ändå för deprimerande redan lixom...

 
Gör vad jag kan för att liva upp zombie-apocalypsen med färgglada foton eller så har jag bara en väldigt narcistisk sida jag göder, probably the later one :). Ingen retusch, bara klippt lite... Fotograf: Zeta Anna Johansson 
 
Jag har vid dessa tillfällen då MÅNGA gånger känt STOR respekt för alla dessa vackra tjejer som under denna period lägger ner enormt mycket kraft på att ens försöka få håret att inte bli stripigt och elektriskt, som lyckats med konstverket att hålla läppstiftet/läppglansen sådär mjukt och inte flagigt och tvärtorrt när det blåser iskalla stormvindar och snön yr runtom en eller ännu värre det blåser iskallt i sidled samtidigt som det regnar typ nerifrån, fråga mig inte hur, it just does ffs!!!
 
Som stoltserar runt i högklackat UTAN ATT BRYTA ALLA BEN i kroppen på underkyld isvägbana, how the fack do you do that, babes?!?!?! Som inte har mascaran rinnandes ned till knävecken medan dom i högklackat pulserar fram i snöstorm och blötsnö som piskar emot dom som stormvågar på öppet hav.
 
 
Före- och efterbild, rätt hårt retuscherat av mig då jag även ändrat bakgrunden mm så den störde mindre förutom ljusat upp mm. Fotograf: Zeta Anna Johansson
 
Jag är mer som snubbarna, slänger på mig tjockjackan & kängor & sminkar mig vare sig vinter eller sommar, skiter i att mitt hår ser ut som en igelkott on speed efter mössan och att juggenäsan lyser rödare än Rudolfs… I timmar... Å sen hela vintern...Tinar upp nån gång där i andra hälften av maj...
 
 
Mera me helt enkelt. Fotograf Zeta Anna Johansson

Men jag gillar olikheterna och hoppas ingen gör det för att dom känner ”press” utan för dom vill det själva. Men respekt för att ni förgyller zombie-apocalypsen-gatorna, babesen!! 

 

 
Avslutar med ett på tal om "it takes a fool to remain sane", tyckte fotot passade PERFEKT med the crazyyyy eyes :)

P.S. Hjälp till att Sänka näthatarna! Startat en grupp där vi hjälps åt att slå tillbaka mot näthatarna! Kika gärna in och gå gärna med på fb: Sänk näthatarna, hjälp varandra . D.S 

Kommentera här: