Det går INTE!! Så gjorde personligt rekord ISTÄLLET...

Det går INTE!! Tänkte på vägen till gymmet att jag tar det liiiiite lugnt idag då, för hade sjuk träningsvärk samt känningar i lederna! Kommer dit och KÖR HÅRDARE istället bara DÄRFÖR :)! Så funkar jag & min envisa skalle asså!! 
 
Så igår gjorde jag nog mitt tyngsta liggande legpress-pass nånsin:
Liggande legpress (13,8 ton plus övriga ca 4 ton! Väger själv 51 kg så hyfsat nöööjd :))
  •   60kg 2x12
  • 100kg 3x12
  • 120kg 2x12
  • 140kg 2x12
  • 150kg 1x12
  •   60kg 1x12
Benböj 25kg 5x12
Raka marklyft 25kg 5x12
Bencurl 17,5kg 5x12
Fällkniven på bänk 4x12
 
Jag vet detta sen tidigare, men det är sjuuuukt hur mycket som sitter mentalt, i vad man tror man klarar rent fysiskt att lyfta. Har hittills provat att lyfta 200kg och det gick men orkade bara 2 reps då. Men igår orkade jag EFTER alla andra att lyfta 150kg i 12 reps!!!! Klart jag orkar 200kg i minst 5 reps EGENTLIGEN! Spärren sitter MEST i huvvet! 
 
Varför jag började med stegrande vikter igår är för jag bränner en massa kalorier på att gå på löpbandet annars, kalorier jag behöver ha kvar iom jag har svårare för kosten än för träningen. Så tänkte börja köra uppvärmning så istället! Också ett tips om ni har svårt för kosten och fortsätter att gå ner i vikt, svårt att bygga muskler då.
 
Så ikväll ska jag SPÖA alla kidsen (deras sambosar), brorsan, morsan & alla andra i basket på O'learys!! Man är väl serb för faan :)! Två i Basket-wm för några veckor sen!!!! Sådesååå!!
 
Å känner du dig lite nere & deppig då vinter-zombie-apokalypsen, typiska Sverige-vädret dom närmsta 11 månaderna, är på väg så testa att gymma!! Det ger faaan endorfiner!! Och man glömmer bort för 1-2 timmar att det blåser kallt & grejjer därute medan man svetsas i linne & tights på gymmet ;)!! 
 
Önskar ALLA en sköööön helg!!
 
P.S. Hjälp till att Sänka näthatarna! Startat en grupp där vi hjälps åt att slå tillbaka mot näthatarna! Kika gärna in och gå gärna med på fb: Sänk näthatarna, hjälp varandra . D.S 
 
 
 

Kommentarer:

1 Humlan:

Cool blogg, cool tjej..grymt att du bevisar för de "lite äldre" att det aldrig är försent att börja träna. Gillar din inställning..ska dela vidare;)

Svar: Tack Humlan & absolut aldrig försent för nåt alls, lev till ABSOLUT sista dagen är min livsfilosofi :)
BadassJass

Kommentera här: