Födelsedag, kosten, BCAA & träning....

Vilodag nu i måndags då min dotter kom hem till mig igen, så vi hade lite tandläkarbesök samt handla lite och käka ute, hon fyllde år i helgen när hos pappa nämligen. Det ska också firas med middag med brorsorna samt deras sambosar & annan släkt nu på fredag på O'learys med lite basket & bowling med crazy familja.
 
Men tisdag & onsdag blev det hårdköra igen! Har dock märkt att jag blir slöare & orkeslösare av att äta mer, skumt men sant på mig. Vetefaaan hur andra funkar men för mig funkar det INTE att äta MER, blir bara trött av det, är nog inte byggd för det sååå återgår snabbt till att äta som innan typ men försöker få i mig liiiiite mer kalorier bara.
 
Så ett tips är om du känner dig slö och orkeslös, prova att käka mindre & se om du också råkar fungera som jag. En annan sak jag vill rekommendera VARMT är nya smaken på Body Science BCAA-XX, cola!!! Det godaste jag druckit i form av BCAA utan snack!! Å jag är kräsen för orkar inte dag ut och dag in tvinga i mig saker som smakar sisådär.
 
Shysst V-rygg tycker jag allt jag börjar få till!
 
Så blev back-attack plus lite "slatt-övningar" i tisdags:
Rygg pulldown brett 13kg 5x12
Rygg pulldown ihop 13kg 5x12
Raka marklyft 25kg 5x12
Vadpress 55kg 5x12
Leg extensions 25kg5x12
Fällkniven på bänk 4x15
 
Igår min favorit:
Bicepscurl 15kg 5x12
Militärpress stång 25kg 2x12 20kg 3x12
Axellyft fram stång 10g 5x12
Triceps från pannan stång på bänk 15kg 5x12
Baksida axlar på lutande bänk, framåt 2x4kg 5x12
Hantellyft sidan 2x7kg 5x12
Fällkniven på bänk 4x15
 
Älskar att köra axlar/armar!! Därefter rygg!! Å sist ben/rumpa somjag egentligen inte gillar att köra alls men bara DÄRFÖR kör ännu tyngre & hårdare såklart! Go big or go home! Man måste hitta vad som motiverar en att gå dit dag ut och dag in för att köra TUNGT, HÅRT, SVETTIGT & SÅ DET GÖR ONT helt enkelt! Så ikväll blir det TUNGT ben/rump-pass!!
 
Skön torsdag på er alla!! 
 
P.S. Hjälp till att Sänka näthatarna! Startat en grupp där vi hjälps åt att slå tillbaka mot näthatarna! Kika gärna in och gå gärna med på fb: Sänk näthatarna, hjälp varandra . D.S 

Kommentarer:

1 Yenny:

Du är grym men det vet du redan! Men asså 5x12 - innebär det att du köra 5 reps 12 varv?? Jag fattar inte riktigt vad som är bäst att köra. Jag kör 10 x 2 och tycker det är tungt! Om jag vill bränna fett främst, hur ska jag då köra? Pöss!

Svar: Hahhaha joo jag vet det men tack ändå ;)! 5x12 innebär 5 set med 12 reps i varje. Du kör alltså en övning 12 gånger och vilar emellanåt, men kör totalt 5 såna. Vill du bränna fett så är det nog högreps som är bäst, vad jag förstår i alla fall. Alltså just 5x12 eller ännu fler, 5x15. För min del så brände jag MEST fett när jag körde enligt schemat jag har under rubriken - Träningsschema för "nystartare" där jag körde tyngre vikter 5x5 för att sen köra lättare vikter 4x10. Du behöver inte ha så många olika övningar per träningstillfälle då utan kanske 3-5 stycken varje gång. Men den gav absolut MEST & SNABBAST effekt på mig. Men som med allt så vänjer sig kroppen och då måste man byta igen :). Men bästa tipset är prova den!
BadassJass

2 Yenny:

Aha då är jag med :) Ska prova att köra så då! Tack!

Kommentera här: