Smärta finns bara i tanken, utmaning i legpressen & back-attack...

Bra träningsvecka! Inkl en "utmaning" från folk på gymmet som jag iofs trodde jag skulle döööö av men jag KAN INTE vika ner mig när "utmaning" så körde klart den genom att upprepa min sons mantra: Smärta finns bara i tanken!! 
 
Lite bilder från min Rygg, vad, mag, framsida lår-dag igår:
 
 
 
Utmaningen var att klara av fem reps i liggande legpressen där man skulle köra så sakta att det tog 15 sekunder att komma ner så djupt man kunde och 15 sekunder upp, alltså EXTREMT låååångsamt, aldrig stanna upp utan köra saaaaakta saaaakta upp och ner. Man tror man ska dö nästan asså :)!! Efter dom fem repsen så ska man köra 10 snabba direkt efter. 

Alltså ska man köra dom långsamma på minst 2,5 minuter, jag körde på 3 minuter fick jag veta efteråt så tempot va helt rätt men vet själv att sista repen så gick vändningen lite för snabbt även om jag höll emot sen sista delen. Jag fick göra detta med 60 kg på legpressen, endast 10 kg mer än vad jag väger själv.

Man kan inte lasta på lika mycket som vanligt ALLS kan jag säga :)! Å jääävlar vad det kändes asså! Prova ska ni se, det är VERKLIGEN mind over matter!! Va kanske inte det ultimata att göra detta direkt efter ett precis avklarat hårt legpass samt när man hade första mensdagen med mag- & ryggont trots Ipren-knaprande men fuck lagom och KÖÖÖÖR bara köööör :)!!

Är intressant hur mycket man klarar ändå, kände mig heeeelt svag innan gymmet, mycket pga sliten av hård träning dagarna innan men också av just mensen, jag är INTE som reklamen lite go och glad och det enda jag behöver är nåt med vingar så det inte syns/läcker igenom, bara jag har det så dansar jag fram på gatorna - NOT. Nope, jag har ONT överallt, det spänner, maler, molar, känns som hack i ryggen när man böjer sig ner, svettas som en tok gör jag också & känner mig allmänt svag. Varför jag tar upp det är mer för att man ska förstå hur MYCKET som ändå sitter i huvudet när man tränar!! Allt detta ovan spelade ingen roll ändå, att jag precis kört ett TUNGT benpass innan spelade inte heller nån roll. Det sitter i HUVUDET mer än i musklerna/kroppen!
 
Kan vara bra att komma ihåg, tjejer och killar!! Spärrarna sitter i huvudet! Utmana dig själv när du bygger, det är enda sättet att komma framåt och få resultat! 

Selfie med systemkamera, ingen retuschering denna gång.
 
 
 
 
Ha en TOPPENSÖNDAG, aliens and humans alike! 
 
 
 
P.S. Hjälp till att Sänka näthatarna! Startat en grupp där vi hjälps åt att slå tillbaka mot näthatarna! Kika gärna in och gå gärna med på fb: Sänk näthatarna, hjälp varandra . D.S 

Kommentera här: