"Det hade varit sexigare..."

En snabb reflektion över reaktionerna på min första photoshoot som jag la upp bilder på igår som jag kallar BadassJass goes Mad Max-ish.

Det är VÄLDIGT tydligt att grabbar ser det som en SJÄLVKLARHET att man som brud ALLTID vill/ska vara sexig, alltså tillgänglig och inbjudande. Det blir rätt tydligt på dom reaktioner jag fått. Brudarna tycker mest det är coola bilder, skön hård attityd och att dom också vill se ut så när dom är 43 år gamla.

Grabbarna (INTE alla på långa vägar, men ändå några för många för min smak) tycker det är coola bilder MEEEEEN…:

  • ”du ser sur ut, varför ler du inte lite? Det hade varit sexigare.”
  • ”du hade varit ännu sexigare om du stod i underkläder/bikini.”
  • ”hade jag varit där hade jag sprutat vatten på dig, hade varit supersexigt”
  • ”du ser arg ut, hade varit sexigare om du putat lite med munnen”

Osv osv osv osv…. Gärna kryddat lite med ”om jag var där, hade du blivit nummer ett på sexiga bilder, lovar”… Joo för det klarar jag ABSOLUT inte av själv, utan behöver såklart en man för att lyckas med det…

Handlar VERKLIGEN ALLT om vad NI vill?!?!?!! Är ni verkligen säkra på detta?!!??!

För sist jag kollade (vilket är ALLTID!!!) så har det för MIG ENDAST handlat om VAD JAG VILL GÖRA NÄR JAG GÖR NÅT!! ALLTID!!! Och nu ville JAG göra en photoshoot med hård attityd, trashig & punkig, end of story.

Det är för mig hyfsat IRRITERANDE att det är så självklart för en del snubbar att det handlar om att ”tillfredsställa” deras syn på hur en kvinna ska ”vara eller se ut” för att dom ska anse henne sexig och inbjudande att dom inte ens reflekterar över vad dom säger/skriver till mig.

Till MIG av alla människor också… Ni vet ju om ni känner mig DET MINSTA LILLA att det inte kommer gå obemärkt förbi utan det kommer tillbaka som en hård jävla bumerang, förr eller senare… Så för dom som inte vart vingklippta direkt igår:

Just wait for it…

 

 

 

P.S. Hjälp till att Sänka näthatarna! Startat en grupp där vi hjälps åt att slå tillbaka mot näthatarna! Kika gärna in och gå gärna med på fb: Sänk näthatarna, hjälp varandra . D.S 

 

 

Bloggranking 

Kommentarer:

1 Amanda:

Så jäkla sant och sjukt bra skrivet!! Varför tror folk att alla vill det som samhället idag målar upp att man ska vilja? Varför SKA vi tjejer VILJA vara sexiga etc.

Svar: Mmm, att ens ha mage... En sak om man vill säga nåt konkret typ "du ser arg ut" bla bla, den tar jag, men att just LÄGGA TILL "det hade varit sexigare" och sånt asså, suck. Och till mig av alla människor?!?!! Det va inte många rätt på den...
BadassJass

2 Petar Kullander:

Kanon bilder tycker jag. Go girl

Svar: Alltid Petar!! :)
BadassJass

3 yugo:

Strunta i vad de tycker..du ser bra ut som du är och enligt mig är kvinnorna som bäst efter 40:)

Svar: Jag tar inte åt mig, jag blir mer sne bara och skickar folk åt helvete som beter sig så, så ingen fara.Tack du :)
BadassJass

Kommentera här: