Jag är inte rasist, men.... Missnöjesröstarna...

Är hyfsat trött på alla "ursäkter" från missnöjesröstarna ”jag är inte rasist men…” nu efter valet.

Fått höra mycket "kalla mig inte rasist" men vafaaan ska jag kalla dig då när du VÄLJER av egen fri vilja att lägga din röst på ett rasistiskt parti! Jag vet att det kallas för missnöjesröster, men det är fortfarande en röst på ett rasistiskt parti. Det skulle i omvänt läge innebära att bara för jag är missnöjd så ska jag rösta på kommunisterna då och sen bli arg över att kallas kommunist?!? Som ett barn ska jag i ren trots rösta på dom jag tror är MINST kapabla att leda detta landet mot en bättre framtid då?!!? För det är så ni beter er... 

Ni röstar ju på ett rasistiskt parti för ni är missnöjda med högerpolitiken som förts där ni inte fått mer UTAN istället mindre trygghet och pengar, där lönedumpningar avlöser varandra, billigare arbetskraft används för att säkerställa företagens vinster men inte eran anställningstrygghet och inte får ni mer i plånboken heller. Där bolagsvinsterna går före fler undersköterskor, lärare & vårdpersonal. Där allt ska effektiviseras/kosta mindre/säljas ut för att klämma ut några kronor mer till företagen på bekostnad av andra värden som inte kan räknas i sedlar och därmed även går ut över människor oavsett gamla, skolbarn eller arbetare.

Det är vad högerpolitik i sin grund handlar om, på gott och ont. Högern har ju gjort det dom står för, dom har faktiskt utifrån högerpolitisk synvinkel gjort ett riktigt bra jobb. Det är vad kapitalism är, vad trodde ni skulle hända? 

Ni väljer att sparka neråt, svensk som tidigare invandrad, när ni inser att ni är NÄST längst ner i pyramiden. När ni inser att högerns politik inte innebar någon förbättring för er utan mer för bolagen som nu kan anställa billigare och tjäna mer på bekostnad av era jobb och era barn och gamlingar. När högerpolitiken indoktrinerat alla i att det är helt ok att vara girig, men sen står ni där med mössan i handen och har förlorat all konkurrenskraft  & trygghet mm medan bolagen ökar sina vinster. 

Då är det en "enkel" lösning att peka på vad ni anser vara en "onödig" kostnad, nämligen flyktingarna, i ett försök att slippa "tappa ansikte" och inse er egen missbedömning och på så vis också få lite mer pengar till er själva. Tittar man på vilka som tappat, så är det från moderaterna man tappat väljare och dom som fyllt på i SD. 

Jag fattar missnöjet iofs, men jag KÖPER INTE att det är en ursäkt att sparka neråt och dessutom VÄLJA att rösta på ett rasistiskt parti. Ett parti som GÅNG PÅ GÅNG blivit påkommet med sina rasistiska sympatier och åsikter.

Så mycket lättare att skylla ifrån sig, skylla på andra och slippa ta ansvar för sina egna handlingar. Lättare absolut, men gör det inte mer rätt för det...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lite fakta om asylsökande 2013 & 2014 fram till nu publicerade siffror iom jag stött på så sjuuukt många konstiga åsikter om antalet och procent osv bland dom jag debatterat med, här är FAKTA från migrationsverkets egen sida, gå gärna in och räkna själva, räknar närmaste tusental för enkelhetens skull:

2013, totalt invandrade till Sverige 116 000,  utvandrade eller avvisade 51 000.

Asyl, anhöriga till asylsökande samt adoptivbarn 2013 av dom 116 000: 57% alltså 66 000. Övriga 50 000 är EES-medborgare, studerande och arbetsmarknadskraftsinvadring.

Av 116 000 sökande/invandrade fick alltså till slut 65 000 stanna kvar i Sverige INKL adoptivbarn, EES-medborgare, studerande, anhörighetsinvandrare samt arbetsmarknadskraftsinvandrare. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

År 2013 var asylsökarna totalt 54 000. Man har avgjort 50 000 av dessa, 25 000 fick bifall, 25 000 fick avslag.

Fram till nu 2014 har 50 000 asylsökningar inkommit. 34 000 har avgjorts av dessa 50 000 och 20 000 har hittills fått bifall och 14 000 avslag.

Källa: Migrationsverket.se

 

 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 annica:

äntligen någon som vet va hon snackar om och fattar något (Y)

Svar: Tack Annica (Y). Har försökt debattera sakfrågorna lite överallt under en tid men hamnar i tjafs om att "kalla mig inte rasist". Så kände det var dags att ta upp sakfrågan här istället.
BadassJass

Kommentera här: