Legday igår och axlar/biceps/triceps i förrgår...

Igår blev det legday nr 2 (har två lite olika legdaysdagar samt en sk "slattdag" med lite benövningar i också):
 
Utfall 14 kg kettleball x 2 5x8 
Benböj med stång 25 kg 5x8 
Raka marklyft med stång 25 kg 5x8
Höftlyft på bänk 20 kg 5x8
Fällkniven på bänk 4x15
 
Utfallen: viktigt att gå så långt fram med benen i rörelsen, då TAR det!
 
Benböjen: jag har en skada på en ryggkota som gör att jag inte kan ta högre vikter än i alla fall på axlarna utan att det blir nervklämssmärta mm men ni tar såklart den vikt som passar er. Jag kör ALDRIG smithen utan fristående med 5 kgs vikter under hälarna och fokuserar på att verkligen använda baksida och rumpmuskeln heeeela vägen ner och heeeela vägen upp, det TAR! Ass to the grass helt enkelt!
 
Raka marklyften: står på vikter för att gå djupare ner. Samma som med benböjen, saaaakta upp och saaaakta ner, då TAR det!
 
Höftlyft: Tar som bara den på rumpan och insidan av låren.
 
Såhär ser formen ut just nu för mig i alla fall, bilder från nån vecka sen.
 
Det enda som jag inte fått ordning på är viktnedgången, går fortfarande ner i vikt vilket inte är riktigt meningen, inte dramatiskt men ändå sakta men säkert. Ska kanske kolla upp nån gainer på sikt om jag inte får ordning på det med vanliga kosten. 
 
Fick riktigt bra tryck i axlar, armar och övre rygg i förrgår. 
 
Har träningsvärk än i överkroppen, fick slita som ett djur med framförallt Militärpressen då jag ALDRIG svingar upp vikter utan verkligen jobbar både upp och ner sakta. Tar som faaan! Och man känner VERKLIGEN hur man använder mycket större del av hela kroppen när man kör med fria vikter istället för maskiner! Jag som är 162 lång har alltid lite problem att komma åt ordentligt imaskinerna, tar inte rätt lixom. Så fria vikter är guld värda!
 
Kör hårt!!
 
P.S. Hjälp till att Sänka näthatarna! Startat en grupp där vi hjälps åt att slå tillbaka mot näthatarna! Kika gärna in och gå gärna med på fb: Sänk näthatarna, hjälp varandra . D.S
 

Kommentarer:

1 Yenny:

Bra program! Jag skulle behöva ett nybörjarprogram så jag äntligen hittat tillbaka till gymmet :) Har du nåt bra program där man går igenom hela kroppen? Tänker mig armar/axlar/rygg 2 dagar i veckan och ben/mage 2 dagar i veckan :) Pöss!

Svar: Ordnar det och återkommer! :)
BadassJass

Kommentera här: