Min första photoshoot nånsin & gårdagens TUNGA legday...

Bestämde mig för ett tag sen att jag vill ta lite mer proffsiga bilder på mig nu när jag fått sånt bra träningsresultat samt åldern drar iväg så dags nu om nånsin hahahha. Aldrig velat göra sånt när yngre, tvärtom, tackade nej jämt. Tro det eller ej men jag är förjäääälva ofotogenisk & alltid upplevt mig som obekväm när en kamera riktas mot mig.
 
Har lyckats luckra upp detta lite sen smartphonesen kom och man kunde börja ta selfies. Därför jag blivit selfie-kingan antagligen, jag är aldrig lagom på nåt jag bestämt mig för att göra, tvärtom, är ALLTID noll eller HUNDRA på ALLT jag gör. Så nu har jag flest selfies på hela internätet istället hahhaha...
 
Ingen aning ännu om bilderna blev något att ha eller katastrof, får dom inom dom närmsta 2 veckorna av fotografen. Dom ska ju även retuscheras eventuellt osv. Men här är två bilder från "behind the scenes" på plåtningen i alla fall.
 
 
Som ni kan se så är "modellyrket" inte direkt glamouröst alls hahhaha. Jag frös som en blöt hund i en fuktig och kall skräpig tunnel, allt för konstens skull :)... Rödnäst av kylan och fascinerad av fladdermössen som flög runt trippade jag runt i högklackade stövlar bland bråten och bytte om och försökte se STARK och lite MAD MAX ut hahahha, vi får se om jag lyckades eller inte.
 
Hade lyckats låna till mig en riktigt fin pilbåge som vi tog flest kort med, hoppas innerligt att det blev nån bra bild med den!! I dessa två bilder ovan har jag en rostig kedja virad runt ena handen, syns knappt men lär nog synas bättre på fotograf-bilderna. 
 
TRÄNINGEN IGÅR
 
Igår var det också dags för tyngsta legday:en för mig, rumpa och ben dagen. Kan säga att jag emellanåt var tvungen att hålla i mig för bena kändes som spaghetti och kändes som om dom skulle vika sig medan jag körde. Träningsvärken idag bekräftar att jag pressade musklerna rejält igår.

Jag kör aldrig snabbt, jag håller emot "hela vägen ner" och trycker sakta "hela vägen upp", alltså inga svingande rörelser utan verkligen anstränga dom muskler jag jobbar med, använder mig av sk negativ träning också. Det ger mer, absolut! Man känner det när man håller på. Det bränner så in i bängen! 
 
Liggande legpress 110kg 7x12
Benböj, fristående, hälarna på vikter 25 kg 5x12
Raka marklyft, stående på vikter för att nå hela vägen ner 25kg 5x12
Bencurl 25kg 2x12, 20kg 3x12
Fällkniven på bänk 4x15
 
Här är baksidan som tränades igår!
 
Idag är det dags för axlar/triceps/rygg. Schemat ser ut såhär:
 
Militärpress med stång 25kg 5x12
Liggande triceps med hantlar 2x10kg 5x12
Hantellyft sidan 8 kg 2x12, 7kg 3x12
Baksida axlar liggandes på lutad bänk 2x4kg 5x12
Sittande rodd 30kg 5x12
 
Ha en skön söndag folks and aliens alike!
 
P.S. Hjälp till att Sänka näthatarna! Startat en grupp där vi hjälps åt att slå tillbaka mot näthatarna! Kika gärna in och gå gärna med på fb: Sänk näthatarna, hjälp varandra . D.S 

Kommentarer:

1 Amanda:

Coolt! Du måste posta dem när du får dom! :-D

Svar: Will do :)
BadassJass

2 Amanda:

Coolt! Du måste posta dem när du får dom! :-D

3 Yenny:

Gud va häftigt att bli fotad :) Det vill jag oxå bli även fast jag inte är vidare vältränad!

Svar: Kör bara kör ändå :)!
BadassJass

Kommentera här: