Mina tatueringar....

Mina tatueringar är min historia till störst del, förutom några skämt här och där. Men har aldrig valt en tatuering från en katalog eller så utan "designat" (ritat, kombinerat, satt ihop i bildprogram osv) alla själv.
 
Den stil jag gillar är Trash polka och mina tattoos är alla varianter på den stilen även om inte "ren" trash polka.
 
 
Här är några av mina tattoos i alla fall, Röda Sonja samsas med en Trail av tears tatuering (syns inte här ovan dock utan på bilden nedanför) på sidan och Grudi balkanske nedanför (en serbisk låt från 80-talet), bildäcksmönster som samsas med piratdöskalle, sabeltandad tiger som samsas med dels Warrior's come out to play och dels med MJAU i svanken. 
 
 
Här samsas piratdöskallen med bildäcksmönstret tex. Bildäcksmönstret är en cover-up på en djuphavsfisk som vart lite "lessen" :) efter att ha blivit uttöjd under två graviditeter så gick från grym djuphavsfisk till val till blobb till jaa inte vet jag, nåt okänt djur från havets botten ;).
 
Bildäcksmönstret är ett rent skämt i alla fall, när jag blir tjock kan jag ta tag i det och vråla "bilring!" :D.  Hoka hey där en bit ner på axeln betyder "it's a good day to die" med just Trail of tears symbolen ovan, en skadad indian på häst. En del krigarbrudar har jag också.
 
 
Denna är en tatuering för min pappa, Lovrenc, som dog 1995. Det är på serbiska, översättning till svenska:
Du liknar min far
På min barndoms scen
Vackrast av svarta svanar
Orsaken till att ljusen slocknar
Att hoppet rämnar
Mitt förflutna har jag ingenstans att fly
 
Och sen är det pappas namn och födelse/dödsdatum.
 
 
 
Min senaste tattoo. Min dotters halva ansikte ihop med ett halvt ansikte av en lejonhona samt en kvinnlig "archer" som jag valde att jag ville ha inverterad, alltså att hon skulle vara hudfärgad och inte svart. Nästa sittning, nu på tisdag, blir det nån korp till där bakom och sen ska jag göra andra sidan också där sonens halva ansikte och ett halvt tigeransikte samt en tiger på språng ska dit på samma sätt som denna med dottern. Istället för korpar ska jag ha tigerränder/fläckar runt.
 
Så återkomme med bilder på ny tatto snart :)
 
P.S. Hjälp till att Sänka näthatarna! Startat en grupp där vi hjälps åt att slå tillbaka mot näthatarna! Kika gärna in och gå gärna med på fb: Sänk näthatarna, hjälp varandra . D.S

Kommentarer:

1 Susanna Maria J:

Sjukt snygga! :D

Svar: Tack Susanna :)
BadassJass

Kommentera här: