Tyngre träning, mer kalorier & första fitnesstävlingen....

Lägger om min träning nu efter att ha testat mig fram lite och går på känn vad som funkar, vad som ger träningsvärk dagen efter eller inte helt enkelt. Känns det knappt dagen efter så har man bara underhållstränat men inte byggt mer så att säga. Mitt nuvarande mål är att få axlarna och rumpa att växa samt definiera benen och vaderna mer.

Valde kanske fel vecka för att testa tungt och mycket meeeeen så kan man inte resonera utan bara köra på, finns aldrig ”perfekt” vecka för att jobba ihjäl sig riktigt ändå. Det är ALLTID jobbigt, tungt, hårt, ont och svettigt ändå så jag kör bara kör! Dock satte jag igång med detta SAMTIDIGT som jag försöker få i mig MER kalorier, då jag har problem med den biten mer än själva träningen. Beskriver "kostproblemet" längre ner.

Så i förrgår tex så körde jag legday nr 2, uppvärmning 15 min uppförsbacke 9, speed 6,0:

  • Utfall med kettleballs 2X14kg, 5x12
  • Benböj med stång, hälarna på vikter 25kg, 5x12
  • Marklyft med stång, ståendes på vikter för att nå hela vägen ner 25 kg, 5x12
  • Höftlyft med stång mot bänk 20kg, 5x12
  • Fällkniven 4x15
Lite bilder från förrgår: mellanmål (kvarg, bananyoghurt, jordgubbar & banan), förrgår träning samt i bilen på väg till jobbet igår morse!
 
Igår var  ”slattdagen”, uppvärmning 15 min uppförsbacke 9, speed 6,3:
  • Rygg pulldown, brett 2X16,5kg, 5x12
  • Rygg pulldown, ihop 2X16,5kg, 5x12
  • Vadpress 45kg, 5x12
  • Leg extensions 30 kg, 5x12
  • Fällkniven på bänk 4x15

Och helskotta vilken träningsvärk jag har av att bara ändra om lite!! Hör mig själv morra lite när jag ska plocka upp nåt från golvet :D

Bilder från gårdagens träning. Fler som frågat mig om toppen jag har på mig både i denna färg och den svarta jag har på andra bilder, det är en sportbehå från Lindex som jag tycker är ASSKÖN. Finns i svart, den här lilazebrafärgade varianten samt rosa tror jag. Ett tips bara sådär!

Idag är det axlar/armar nr 1, uppvärmning 15 min uppförsbacke 9, speed 6,0:

  • Bicepscurl med stång 17,5kg, 5x12
  • Militärpress stång 25kg, 5x12
  • Axellyft fram med stång 10kg, 5x12
  • Triceps stång från pannan 15kg, 5x12
  • Baksida axlar på lutande bänk 2x4kg, 5x12

 Är överlycklig att få jobba mer med överkroppen för bena och rumpan skriker efter lite vila just nu!

Bilder från träningspass i helgen!

KOSTEN

Tanken är nu alltså att få i mig mer kalorier samtidigt som jag kör tyngre, utan det och protein går det inte att bygga muskler. Jag har tyvärr gått ner i vikt hela tiden och inte fått stopp på det riktigt ännu. Vilket ju INTE är meningen alls. Men så har min alltmer muskulösa kropp ihop med omläggning av kosten till proteinrik kost från tomma kalorier tidigare reagerat helt enkelt och inte fått stopp på det än.

Ska man göra det VARJE dag så är det faktiskt så att man måste hitta vad som funkar för en själv. Jag är ju absolut INTE nåt matfreak alls, gillar knappt mat överhuvudtaget. Varm mat är inte min grej mer än nån gång i veckan. Förutom detta faktum så är jag inte stor direkt och inte min magsäck heller. AVSKYR att ha utspänd mage och känna mig proppmätt och slö samtidigt som jag då blir rastlös bara därför.

Så planen är att käka som jag gjort hittills, mycket kvarg, yoghurt, nån macka, ost, banan mm till lunch. Mellanmålet blir som tidigare proteinbars. Middag liknande som lunch eller matlådor från Gooh! som jag gillar iom jag aldrig lagar mat själv. Därutöver dricker jag ju BCAA både på morgonen samt när jag tränar. Det jag lagt till är jordnötter på kvällarna, då dom är rika på kalorier i små mängder så jag slipper proppmätt-slö-rastlöshets-känslan :D, samt ska lägga till nån bra gainer också.

Kollar i slutet av dagen hur jag ligger till vad gäller kalorierna och käkar sen nötter eller dricker gainer tills jag ligger på 300-400 kalorier överskott.

Det är planen, så ska jag utvärdera om det gav mer axlar, ben och rumpa till våren!! Det är målet just nu.

FITNESSTÄVLING

Ska i slutet av november KOLLA MIN ALLRA första fitnesstävling, Lucia i Göteborg, för att sen bestämma mig om jag EVENTUELLT skulle vilja tävla eller inte. Är tveksam om det är min grej alls... Ni som känner mig privat vet att jag inte dömer nån annan alls så men att jag och bling-bling-bikini & högklackat samt sådär överdrivet feminint åmandes & leendes på scen... Aaa ni vet att det inte riktigt är min grej här i livet. Men vafaaan kan ju bli småintressant kanske att stövla in i flip-flops med korslagda armar & barnsligt tjurig min också :D, man kanske startar en trend hahahhahaha :D.... 

Hör av er om ni undrar över något specifikt, jag svarar om jag vet/kan!

Hotell-selfie!

P.S. Hjälp till att Sänka näthatarna! Startat en grupp där vi hjälps åt att slå tillbaka mot näthatarna! Kika gärna in och gå gärna med på fb: Sänk näthatarna, hjälp varandra . D.S 

 

 

 

 


Kommentarer:

1 Alvis:

Hej! Vilken jättefin och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och kanske lämna en kommentar eller två.


Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? KOLLA GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

Svar: Tack & Will do! :)
BadassJass

Kommentera här: